OPDRACHT
Pas onze huidige Brand Identity aan & breidt hem uit

OPDRACHTGEVER
Urban Greeners & Floriade Almere 2022 B.V.

OVER DIT PROJECT
De Urban Greeners  ontwikkelen de komende jaren op het Almeerse eiland Utopia een living lab. Waar ze de beste en groenste uitvindingen testen en uitvoeren. Overnachten in een tiny-house? Flexwerken in een kas? Voedsel uit een bos? De Urban Greeners draaien hun hand er niet voor om. Het eiland wordt in 2022 onderdeel van de Floriade Almere 2022. De groenste wijk ter wereld!

Het was belangrijk dat de huisstijl niet groots gewijzigd zou worden, want zij moest herkenbaar blijven voor diegene die al bekend waren met de Urban Greeners. De huisstijl bestond alleen nog uit een logo, en een fontkeuze. Ik heb ervoor gekozen om het logo te draaien en “recht” te zetten. De fontkeuzes heb ik aangevuld met fonts die online goed toe te passen zijn. Verder heb ik een kleurenpalet samengesteld waarmee de huisstijl verder uitgebreid kon worden. Vanuit deze basis hebben we de Brand Identity in een iteratief proces doorontwikkeld. Belangrijk was dat de Brand Identity alle verschillende start ups met hun eigen stijlen en verhalen toch wist te verbinden. Om ze als een krachtig geheel naar buiten toe te kunnen presenteren.